Rij- en rusttijden Rittenoptimalisatie

Category: Diverse Auto Comments: No comments

Een professionele planning van uw transport is cruciaal om zoveel mogelijk winst uit uw ritten te halen. Hierbij dient u niet alleen rekening te houden met de route, maar ook met de rij en rusttijden. Dit zijn restricties die belangrijk zijn en de laatste jaren streng gecontroleerd worden. U komt dus absoluut niet om de rij en rusttijden heen en u moet uw ritten dus op de juiste manier optimaliseren. De rij- en rusttijden worden tenslotte gecontroleerd met een tachograaf.

Dagelijkse rij- en rusttijden.

Iedere dag dient een chauffeur zich te houden aan een dagelijkse rust met rij- en rusttijden. Binnen 24 uur moet er minimaal 11 uur aaneengesloten gerust worden. Eventueel is het wel mogelijk om de rust in te halen en op drie dagen minder lang te rusten. Bij het inkorten van de rust mag deze naar 9 uur worden gebracht. Na de drie dagen dient er wel weer gewoon 11 uur rust genomen te worden. Iedere week dient er minimaal 45 uur aaneengesloten rust gehouden worden. Deze rusttijd moet uiterlijk na zes rijdagen worden opgenomen.

Rij- en rusttijden tijdens het rijden.

Uiteraard zijn er ook nog rij- en rusttijden tijdens het rijden. Zonder onderbrekingen mag een chauffeur maximaal 4,5 uur rijden. Na 4,5 uur rijden dient er minimaal 45 minuten gerust te worden. Eventueel mag dit in twee delen namelijk 30 minuten en 15 minuten. Hierbij neemt u bijvoorbeeld na 4 uur 15 minuten op en na 4,5 uur 30 minuten. Daarnaast is er natuurlijk nog wel de dagelijkse rust zoals hierboven omschreven.

Rekening houden met rij- en rusttijden met rittenoptimalisatie.

Met speciale software kan je ritten optimaliseren door rekening te houden met rij- en rusttijden. De route wordt zo bepaald om zo economisch mogelijk te rijden en de lading zo snel mogelijk op de juiste locatie te krijgen. Hierbij wordt er gekeken welke ritten het beste kunnen worden toegewezen aan een chauffeur. Met rittenoptimalisatie kan je geld besparen door economisch te gaan rijden. Door zelf te gaan schuiven met roosters komt u nooit mooi uit. Het is een lastig karwei dat veel tijd in beslag gaat nemen. Met rittenoptimalisatie wordt u een hoop werk bespaard en kan u automatisch rekening houden met rij- en rusttijden. U heeft zo altijd de optimale route voor uw chauffeurs met voldoende tijd om een complete lading binnen één dag af te leveren.

Leave a reply