10 dingen die niemand jou ooit heeft verteld over rijden

Category: Diverse Auto

Autorijden is een van de meest voorkomende vaardigheden die aan individuen worden aangeleerd. De meeste kinderen willen hun rijbewijs als ze ouder worden en wensen om achter het stuur te zitten. Als je staat te popelen om rijinstructeur te worden en een diepgaand inzicht wilt in wat je te wachten staat, zal dit artikel over tien dingen die niemand je vertelt over autorijden je helpen.

1. Het halen van je rijbewijs maakt jou niet gelijk een goede bestuurder

Het behalen van een rijbewijs is slechts de eerste stap op weg naar het worden van een uitzonderlijke bestuurder, maar het kan moeilijk te begrijpen zijn. Het houdt gewoon in dat je voldoet aan de minimale criteria die door de bevoegde instantie zijn vastgesteld om zonder toezicht op de openbare weg te mogen rijden.

2. De meeste handelingen hebben tijd nodig voordat je ze onder de knie hebt

Tijdens de lessen is het typisch dat iedereen moeite heeft met één of twee handelingen. Sommige leerlingen leren de koppeling vanaf het begin te bedienen, terwijl anderen er 10 tot 15 uur over doen om hem onder de knie te krijgen. Dit is de reden waarom veel mensen een automatische versnellingsbak verkiezen boven een handgeschakelde. Andere dingen die oefening vereisen zijn onder andere rotondes, kruispunten, en bijzondere verrichtingen.

Als je al heel lang probeert een bepaalde vaardigheid te leren, denk dan niet dat rijden niets voor jou is. Blijf luisteren en doorgaan. Voor je het weet heb je alles onder de knie wat er te weten valt over iets dat voorheen intimiderend was.

3. Je theorie toets is net zo belangrijk als het praktijk examen

Je kunt personen tegenkomen die beweren dat theorielessen alleen maar gezond verstand zijn, negeer hen alstublieft. Theorielessen behandelen een breed scala van belangrijke thema’s, zoals verkeersborden, verkeerswetten en gevaarherkenning. Deze moeten zorgvuldig bestudeerd worden om te slagen voor de examens. Tenslotte zijn bestuurders met een hoger theoretisch niveau veiliger op de weg. Om het belang nog meer te benadrukken, kun je pas een CBR praktijkexamen plannen als je CBR theorie examen is afgerond.

4. Je dode hoek is het gevaarlijkst

Een gemiste kans voor nieuwe bestuurders bij het aanleren van rijvaardigheden is hen voor te lichten over de dode hoek. Dode hoeken zijn delen van het gezichtsveld van een voertuig waar we niet doorheen kunnen kijken omdat we geen perifeer zicht hebben. Sommige moderne auto’s zijn uitgerust met dodehoekdetectie, die de aanwezigheid van voertuigen in de dode hoek detecteren. Het vervangen van alle spiegels en het toevoegen van kleine dodehoekspiegels zijn echter twee eenvoudige methoden om aanrijdingen met auto’s in dode hoeken te voorkomen.

5. Hoe gebruik je jouw achteruitkijkspiegel

Het is niet juist dat bestuurders vertrouwen op de spiegel van de cabine in plaats van op hun eigen achteruitkijkspiegel. Dit is een fout die veel chauffeurs maken. Je rijlessen besteden misschien niet veel tijd aan deze praktijk, wat ook onjuist is. De buitenste achteruitkijkspiegels hebben een nut, ze moeten worden geopend, zodat je kunt zien wat er gebeurt rond het voertuig in plaats van alleen de auto zelf. Het kan enige gewenning aan, maar het hebben van jouw achteruitkijkspiegels op de juiste plaats zal helpen om dode hoeken te elimineren.

6. Het rijden op een weg met meerdere rijstroken

Vandaag gaat het om de juiste discipline op meerbaanswegen die in dezelfde richting gaan. De regelgeving is ook fundamenteel. Op snelwegen moeten langzame voertuigen op de rechterrijstrook blijven en zijn passeerstroken alleen bedoeld om in te halen.

7. Je gaat het waarschijnlijk niet leuk vinden

Wanneer iemand op het punt staat om voor het eerst te leren rijden, is er een natuurlijke opwinding. Wanneer de spanning begint te vervagen kan je beginnen te geloven dat het rijden is niet jouw ding. Hoe enthousiaster je bent over het afronden van jouw test, hoe groter jouw teleurstelling wordt wanneer je zakt.

Het is normaal dat je wat tijd nodig hebt om te leren rijden. Als je erachter komt dat autorijden niets voor jou is, praat dan met je instructeur over hoe je de situatie kunt oplossen. Als het zo is dat je ontevreden bent met je instructeur, zoek dan iemand anders.

8. Hoe meer je oefent hoe beter je word

Laat je niet verleiden te geloven dat de rijexamens die je aflegt voldoende zijn om van jouw een bekwaam bestuurder te maken. De instructies van jouw instructeur dienen als leidraad. Houd er rekening mee dat jouw begeleider minstens 5 jaar in het bezit moet zijn van een rijbewijs als je op je 17e bent geslaagd voor je rijbewijs.

Verwacht dat je ongeplande begeleiders slechte rijgewoonten hebben die je instructeur zouden irriteren, maar wees geen meeloper. Luister altijd eerst naar de instructies van je instructeur, aangezien hij weet wat nodig is om je te laten slagen voor het examen en hou in gedachten dat oefening baart kunst.

9. Het leren rijden in je eigen buurt is heel belangrijk

Als het slagingspercentage in jouw regio laag is, wil je misschien bijscholing volgen om jouw vaardigheden te verbeteren. Dit kan echter een slecht idee zijn.

10. Andere bestuurders houden er geen rekening mee

Het enige dat telt in het verkeer is dat je veilig rijdt en je aan de regels houdt. De meeste bestuurders houden rekening met lesauto’s en zijn ervan bewust dat zij nog leren autorijden en wachten geduldig af. Echter, zijn er ook mensen die geen geduld hebben en hier geen rekening mee houden, alsof ze konden rijden vanaf hun geboorte.

Opleiding rijinstructeur

Wil jij rijinstructeur worden en ben je op zoek naar een opleidingsinstituut waar je lessen van kwaliteit krijgt en echt leert wat jij jouw leerlingen kunt aanleren zodat zij bewuste chauffeurs worden? Rijschool Academie is uitstekende keuze voor het volgen van je rijinstructeur opleiding.

Tags: